« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Uporaba računala u nastavi
Što je interaktivna bijela ili pametna ploča?
Više o interaktivnoj ploči pogledajte pod OPŠIRNIJE.
CARNet - primjena interaktivne ploče IT Board Zašto nastavnici diljem svijeta koriste interaktivnu ploču i kakva je njezina uloga u nastavnom procesu? Možemo pretpostaviti da će interaktivna ploča u skoroj budućnosti biti uobičajeno sredstvo na hrvatskim sveučilištima kao u osnovnim i srednjim školama. |
|
1. UPORABA IVP - a U RAZREDU IVP pretvara tradicionalnu školsku ploču u interaktivan uređaj za podučavanje i prezentaciju. Preko računalne slike projektirane na IT - ploču možemo putem IT - štapa ili IT - olovke kontrolirati sliku na ploči. Sliku možemo kasnije pohraniti na računalo ili promijeniti pišući neke dodatne bilješke. Karakteristike IVP- a:
Način uporabe u razredu:
Svojim karakteristikama ploča može unaprijediti nastavu što se posebno odnosi na učenika i lakše svladavanje težeg gradiva. Raznim animacijama i primjerima podiže se kvaliteta i raznolikost nastavnog predmeta ali i nastavnog procesa. Prikaz gradiva putem takve ploče znatno je poboljšan te se automatski povećava zainteresiranost i motivacija učenika za određeni predmet (pogotvo matematiku i fziku). Ploča nam daje mogućnost crtanja, pisanja, prezentacija što pogoduje interaktivnoj nastavi kakvoj težimo. Dosta nastavnika održava tradicionalan način nastave u kojima su učenici pasivni slušatelji. Zato treba težiti stvoriti radnu i interaktivnu atmosferu u razredu što nije uvijek lako napraviti. Pomoću pametne ploče možemo potaknuti učenike da interaktivnim učenjem sudjeluju u nastavi. Učenik postaje aktivan slušatelj. Primjenom pametne ploče predavanje se ne svodi na diktiranje teksta i suhoparno rješavanje zadataka na školskoj ploči već se dolazi do dinamične nastave koja budi interes učenika za gradivo i nudi lakši način za svladavanje nekog predmeta. |
|
2. IVP IZVAN RAZREDA Uvođenjem interaktivne virtualne ploče u škole svaki učenik dobiva korisnički račun koji mu omogućuje uvid u gradivo za određeni predmet. Dakle, svaki učenik može ponovno pregledati gradivo iz nekog predmeta kod kuće. Takav način edukacije vrlo je pogodan za učenike koji nisu uspjeli pohvatati sve činjenice na satu ali će zato putem animacija i crteža moći shvatiti gradivo kod kuće. Svaki profesor može spremiti gradivo koje ispredaje u poseban file na računalu te ga može mijenjati za buduće generacije i staviti na uvid ostalim učenicima koji imaju korisnički račun. Isto tako prilikom predavanja u razredu ako se spominje gradivo koje se prethodno ispredavalo učenika se može lako podsjetiti na gradivo ako se otvori file sa odgovarajućom obrađenom temom i projicira na pametnu ploču. |
|
3. DODATNA EDUKACIJA Uporaba pametne ploče zahtjeva promjenu u pristupu i načinu predavanja od strane profesora u školama koje imaju takvu ploču. Dakako, potrebno je provesti istraživanja o uporabi pametne ploče za obrazovne i nastavne procese kao i razviti nove didaktičke metode za pojedini predmet. Interaktivna virtualna ploča je jednostavna za uporabu. Najčešće vrijedi relacija, ako se znamo služiti računalom onda ćemo se znati služiti i pametnom pločom. Upravo zbog kombinacije jednostavnosti uporabe ploče sa računalom, interaktivna virtualna ploča privlači sve više korisnika diljem svijeta. Kao posljedica uvođenja interaktivne ploče u hrvatske škole potrebno je podučiti studente, buduće profesore, ali i sadašnje nastavnike u školama kako pomoću interaktivne ploče primijeniti nove didaktičke metode. |
|
ZA POTICAJNO I SIGURNO OKRUŽENJE U ŠKOLAMA
Korisne materijale pogledajte ovdje:
''Nije znanje znanje znati,
već je znanje znanje dati.''
Jedan profesor sa grupom svojih studenata sociologije obilazio je siromašna predgrađa Baltimoora da bi napravili studiju o 200 momaka. Trebali su napisati što misle o budućnosti svakog od tih dječaka. Studenti su, svi do jednoga, napisali da ti dječaci nemaju nikakvih šansi za uspjeh. Drugi profesor sociologije poslije izvjesnog perioda proučavao je tu istu studiju. Od svojih studenata zatražio je da istraže što se dogodilo sa nekadašnjim dječacima. Studenti su saznali da su, osim 20 dječaka koji su se odselili ili umrli, 176 od 180 postali uspješni odvjetnici, liječnici i poslovni ljudi.
Profesor je bio zapanjen. Odlučio je detaljnije ispitati u čemu je stvar. Svi ti ljudi, srećom, živjeli su u okolini, tako da je svakome od njih mogao postaviti pitanje: ˝Što je, po vašem mišljenju, najviše doprinijelo uspjehu koji ste postigli?˝ U svim slučajevima odgovor je ukazivao na činjenicu da su dječaci imali dobru učiteljicu.
Učiteljica je još uvijek bila na životu, pa je profesor potražio tu staru, ali još živahnu ženu koja je koristila magičnu formulu pomoću koje je te dječake izvukla iz siromašnih ulica u predgrađu i utrla im put ka uspjehu.
Učiteljičine oči su blistale, a usne se razvukle u ljubazan smiješak. ˝To je tako jednostavno,˝ - rekla je. ˝Voljela sam te dječake.˝
Erik Batervort
Drage učiteljice i učitelji probajte razmišljati o ovome!
Srijeda 21.8. 2024. u 8,30 sati
Srijeda 10.7.2024. u 10,00 sati
Utorak 25.6.2024. u 12,30 sati
Ponedjeljak 13.5.2024. u 13,10 sati
Utorak 6.2.2024. u 13,10 sati
Ponedjeljak 11.12.2023. u 13,10 sati
Srijeda 27.9.2023. u 13,10 sati
Utorak 29.8.2023. u 9,00 sati
Ponedjeljak 21.8.2023. u 9,00 sati
Utorak 11.7.2023. u 9,00 sati
Ponedjeljak 26.6.2023. u 12,30 sati
Četvrtak 1.6.2023. u 13,10 sati
Srijeda 15.2.2023. u 13,10 sati